Στα μαγειρεία του Τοπ Καπί...
![]() |
| Οθωμανοί παρασκευαστές μαρμελάδων |
Τα "γλυκά" μυστικά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας
Από τον ΝΙΚΟΛΑ ΝΤΑΜΟΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ*
[Πηγή: LiFO,
22/10/2014]
Στα χρόνια της
Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, η αγορά έτοιμης μαρμελάδας από το παζάρι μπορούσε να
στιγματίσει την οθωμανή νοικοκυρά. Θεωρείτο μεγάλη ντροπή να αγοράζεις
μαρμελάδα όταν οι γυναίκες ανταγωνίζονταν η μία την άλλη στην παρασκευή της
νοστιμότερης μαρμελάδας. Ακόμη και οι πλούσιες γυναίκες της άρχουσας τάξης
λάμβαναν μέρος στις ετοιμασίες της μαρμελάδας, έστω επιβλέποντας τις
μαγείρισσες και τις υπηρέτριες αν ακολουθούν σωστά τις συνταγές. Στην περίοδο του Ραμαζανιού, όταν τα
σπίτια ανοίγονταν στους φιλοξενούμενους για το γεύμα ιφτάρ, η παραγωγή και κατανάλωση της μαρμελάδας
κορυφωνόταν σε σύγκριση με κάθε άλλη περίοδο του χρόνου.
